Help!! Humira vraag!!
Stephanievdg > 19-12-2011, 17:54
(Ik heb dit ook gezet op een site van hyves voor crohn en CU patiënten, daarom kan het misschien een beetje raar staan...?)
Hallo Allemaal,
Ik stuur een berichtje over Humira gebruik. En hiervoor moet ik ook eventjes mijn verhaal doen.
Twee weken geleden had ik afspraak met mijn arts, op een maandag. Ik vertelde hem dat ik niet echt het gevoel had dat Humira nog hielp, ik had wat meer last van buikpijn, ontlasting werd nu al een tijdje niet meer dik, en daarvoor kreeg ik in eerste instantie Humira voor. Dus de afspraak had ik gemaakt, want ik moest vrijdag weer prikken, dat ik VOOR dat ik Humira zou prikken eerst naar het ziekenhuis zou komen en zouden we kijken of er genoeg "Humira" in mijn bloed zat. Dit kon dan twee kanten op gaan.
1. Er zou niet genoeg Humira in mijn bloed zitten en ik moest dan elke week gaan prikken.
2. Er was genoeg Humira in mijn bloed, dus dan houd het in dat Humira niet meer werkt, en dat we een andere oplossing moeten bedenken.
Nu werd ik vandaag gebeld, had een bel afspraak. Hij wist ten eerste al niet eens waarvoor die belde, zo gaf hij mij die indruk. En toen die wist dat ik bloed had geprikt keek die het snel na, en zei dat het er geod uitzag. Ik had genoeg Humira in mijn bloed, oftewel ik mag volgens hem weer verder gaan op om de week prikken. Terwijl hij toen die maandag nog vertelde dat als dit het geval was, Humira geen effect meer had. Toen vroeg die hoevaak ik naar de wc moest. Nou ik denk ongeveer 5x op een dag. Valt nog wel mee, maar mijn ontlasting is altijd dun! En als ik rond loop moet ik vaak nog meer naar de wc. Dus ik vertelde hem dat mijn ontlasting nog wel dun was hoe moest dat dan, toen vertelde hij dat ik maar langs een diatiste moest gaan.
Dit alles brengt mij nou heel erg in de war, eerst zegt die het één en vervolgens is het weer wat anders!
Ik zelf heb een pouch, en ik heb Humira dus uiteindelijk gekregen omdat ik last had van dunne ontlasting!
Nu is mijn vraag aan jullie, wat vinden jullie van dit verhaal?
Waarvoor krijgen jullie Humira?
En helpt het bij jullie ook om jullie ontlasting dikker te maken, maar deze vraag is meer geldig voor Pouch patiënten denk ik.
Please help me want ik word een beetje gek.
En in het begin toen ik mijn pouch net had gekregen vertelde de dokters allemaal wat ik wel en niet kon eten. Volkoren moest ik vooral eten, nou heb ik daar in het begin heel erg opgelet! Maar het helpt helemaal niet!
Dus ARGH ik word op dit moment een beetje gek van deze situatie!!
Groetjes Stephanie.