Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pijn in maag
Hallo,

Ik ben in juni geopereerd en mijn dikke- en endeldarm zijn verwijderd en nu heb ik een pouch.
Dit is gedaan omdat ik FAP heb.
Er zijn ook honderden poliepen in mijn maag gevonden.
De operatie is nu 6 weken geleden en nu heb ik pijn in mijn maag, als ik erop duw en als ik til.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoe lang mag je eigenlijk niet tillen met een pouch na de operatie?

Groetjes Judith
Reply
Ik heb geen ervaring met maagpijn na zo'n operatie, maar als ik jou was zou ik contact opnemen met je chirurg. Misschien dat er iets beschadigd is tijdens de operatie?
Reply
Ik ben in 2000 geopereerd zoals jij nu in juni. In 2001 heb ik dan bij een hittegolf een eerste keer een maagontsteking gekregen (serieus want 3 dagen opgenomen in het ziekenhuis). Dus ik weet dat werken (ik ben verpleegster) na een totale colectomie met pouch én hitte geen goede combinatie is. Nu werk ik op de operatie-afdeling steeds in de airco en dus daar heb ik geen last meer van. Maar na een trip naar het hete italie deze zomer had ik het weer zitten: zware maagdarm ontsteking. Best eens langsgaan bij je arts. Maar ik denk dat de maag bij 'ons' een teer punt blijft. In verband met die poliepen in de maag kan ik je geruststellen: zijn meestal fundic gland poliepen die onschuldig zijn en dus niet kwaadaardig kunnen worden. Ik heb er ook een 30-tal.

Ik hoop dat je hiermee beetje antwoorden hebt, groetjes Valerie
Reply
sorry, dat tillen niet gezegd: zeker 6 weken, best wat langer voor zware dingen (grote boodschaptassen niet zelf dragen) dan beetje met de keer opbouwen. Kine kan ook helpen
Reply
Hoi

Inderdaad zijn maagpoliepen vaak onschuldig.
Ik weet niet of ze een laparoscopische opertie hebben gedaan, maar dan zitten ze ook in de buurt van de maag.
Je maag krijgt toch een opdonder.
Ik vind het niet raar dat je last hebt.
Ik mocht 6 weken niet tillen. Daarna in opbouw. Misschien dat het daar aan ligt.
Ik al het wel even l aten checken, dan is je ongerust mgl ook weg

Groeten Mirjam
Reply
Hallo, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb de pijn meestal na het eten van een bepaalt iets.
Mijn operatie is nu 5 maanden geleden.
In mijn maag zaten honderden poliepen en dat vind ik echt schrikbarend.

Groetjes judith
Reply
(11-06-2012, 09:02 AM)juudje3xxx Wrote: Hallo, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb de pijn meestal na het eten van een bepaalt iets.
Mijn operatie is nu 5 maanden geleden.
In mijn maag zaten honderden poliepen en dat vind ik echt schrikbarend.

Groetjes judith

Ik heb veel poliepen in de twaalfvingerige darm? Wordt dat soms ook verwijdert of hoe en wat help?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)