Hallo,
Ik heb sinds maart vorig jaar een pouch, dat is nu dus bijna een jaar geleden. Eigenlijk is m'n pouch vanaf het begin nooit rustig geweest. Sowieso heb ik veel last van lucht, en om de week heb ik een soort aanval, waarbij m'n buik en pouch veel pijn doen. Een soort blaasontsteking gevoel; dus dat je de hele tijd denkt dat je moet (door middel van steken) en dat er dan maar een heel klein beetje onlasting komt.
9 december heb ik een pouchscopie gehad, hieruit bleek toen dat ik lichte pouchitis had. Ik zei toen tegen de dokter dat ik daar niet zoveel van merkte, later bedacht ik me dat dat komt omdat het eigenlijk altijd wel geirriteerd is. Ik heb ook veel last van kloofjes (binnenin) en jeuk.
Nou vroeg ik me af of iemand zich hierin herkent, en of jullie weten of er (behalve wat ik hier lees aan Remicade/Prednison) ook lichter medicijnen zijn om evt chronische pouchitis op te lossen, bv Pentasa. Ik heb verder niet echt zichtbaar bloed bij m'n ontlasting, maar vooral pijn en irritatie. Ik baal er erg van, je hoopt toch dat na zo'n gigantische operatie de boel eindelijk wat rustiger is
Ik hoor het graag! Groetjes, Anne