problemen met mijn pounch?
Chantal > 15-02-2013, 23:30
hallo, ik ben een vrouw van bijna 50 jaar en heb 8 jaar geleden in het amc een pounch laten aanleggen en mijn stoma laten verwijderen, die ze het jaar ervoor hebben aangelegd vanwege de dikke darm verwijdering vanweg collitus ulserosa
een hele verademing, ik vond de stoma namelijk een verschrikking.
maar nu sinds een kleine 1.5 jaar ondervind ik toch ook met de pounch veel hinder. veel ontlasting om de 2 uur, en dat gaat snachts ook door, ophouden van de ontlasting is soms een groot probleem, en de huid rondom en in de anus doet soms vreselijk zeer. daarnaast komen de ongelukjes steeds vaker, .
dit alles baart mij grote zorgen,en raak ik langzaam maar zeker ook uitgeput omdat ik gewoon al een hele lange tijd geen normale slaap meer heb.
verder begint de wc weer mijn grootste zorg te worden bij dagjes uit, boodschappen enz,
vraag me af of ik iets fout doet met voeding (ik eet koolhydraat vrij,geen suiker en gisten en vermijd zoveel mogenlijk koemelk producten en varkensvlees), vanwege een ernstige candida die ik onder de knie heb nu.
beweeg genoeg en heb een baan in de gehandicapten zorg 30 uur in de week.
ik zou niet weten wat ik verkeerd doe, en denk nu dat pounchitus de boosdoender is.
ik wil tot eind maart de boel aankijken en anders toch weer eens op controle gaan.(ben namelijk niet mer geweest sinds 2006, en de huisarts weet niet zo goed wat hij met mij aanmoet, die adviseerde mij terug te gaan naar het amc.
heeft iemand tips of op of aanmerkingen dan hoor ik het graag alles is welkom