Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Buikgriep of toch pouchitis?
Dat heb ik gedaan en inmiddels heb ik ook al ontlasting ingeleverd bij het laboratorium van het ziekenhuis. Daar zat "gelukkig" dezelfde drab in. Net toen ik ook naar de wc ging was het wel goed gevormd, maar met hetzelfde glinsterende dikke slijm erdoorheen.
We gaan het wel even aanzien. Ik voel me verder best oke, dus als het een pouchitis is dan zal het geen zware wezen. Het enige wat er is (behalve de toevoegingen aan de ontlasting) is dat ik wat vaker ga en wat eerder moe ben.

Volgende week vrijdag zal de MDL-arts mij terugbellen met het resultaat, omdat die niet eerder op de poli is, maar de laborante fluisterde mij in dat ik dinsdag ook de huisarts kan bellen, omdat de uitslag dan al bekend is. Denk dat ik dat maar even ga doen dinsdag Tongue
Reply
Hallo allemaal,

Ik heb al even niet meer van me laten horen, omdat de uitslag op zich liet wachten. Mijn huisarts kreeg namelijk geen melding van de uitslag, omdat het via de MDL was aangevraagd. Dus heb ik braaf gewacht tot vandaag.
Gelukkig heb ik geen pouchitis. De klachten zijn sinds begin deze week ook al geheel weg, de ontlasting is weer normaal en er zit geen slijm meer bij. Ik voel me weer als normaal, gewoon goed. Uit de uitslag bleek dat er een bacterie in mijn darmen zat die zorgde voor de klachten, maar dat is er eentje waar je zelf weer boven op kunt komen. Met andere woorden: power to mijn weerstand!

Groetjes,
Dennis
Reply
Dat is fijn te horen dennis, bij mij staat het nu ook op kweek.
Reply
Hallo Lydje,

"Hopelijk" komt er bij jou dan ook iets soortgelijks uit, dan valt het enigszins mee.
Succes met de uitslag!
Reply
Gelukkig was er niks aan de hand DennisSmile
Reply
Goedemorgen!

Voor mij alweer enige tijd geleden dat ik hier op het forum ben geweest. Heb sinds juni 2011 een pouch en ben daar echt zo ontzettend blij mee. Gemiddeld 4-5 keer per dag naar de wc en over het algemeen altijd goede ontlasting. Tot afgelopen donderdag, ik stond af te wassen en kreeg uit het niets pijn aan me spieren in mijn rug. Daarna koud en rillerig. Een griepje of een verkoudheid dacht ik. Even een warme douche genomen en twee paracetamol en te bed. Die nacht 5x naar de wc geweest en alleen maar waterige ontlasting gehad. Op vrijdag nog steeds ziek maar het ging al iets beter. Wel veel buikkrampen en vele malen naar de wc met water ontlasting tot gevolg. 's nachts wordt ik wakker van de buikkrampen en moet ik er ook minimaal 3x uit om naar de wc te gaan. Wel wordt ik elke keer drijfnat van het zweet wakker. De krampen voelen eigenlijk net hetzelfde als na het aanleggen van de stoma of pouch. De waterige onlasting is wel een beetje bruin maar ik zie voor mijn gevoel geen bloed. Ik drink veel water en neem ook genoeg bouillon ivm uitdrogen. Daarnaast probeer ik wat beschuit met suiker en wat droge koekjes te eten. Maar ben al 2kg afgevallen. Sad Ik denk zelf aan een buikgriep, zijn er mensen die dit ook wel eens hebben gehad? Ik maak me wel zorgen om de vele darmkrampen en de waterige ontlasting welke ik al 3 dagen heb. Zie hier namelijk geen vooruitgang in ontstaan. Ga morgenochtend zeker naar de huisarts toe. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Reply
lijkt inderdaad buikgriep ik heb het helaas ook langer dan de 3 dgn bij een ander persoon en kan gerust een week erdoor plat liggen.... zelfde als er op werk norro heerste... dan ben ik er ook niet zomaar van af
Reply
Ik heb hier momenteel ook last van. Met normale verkoudheid begonnen en toen opeens waterdunne ontlasting met wat krampen.

Ik twijfel voor een buikgriep of pouchitis? Heb dit al 9 dagen en wordt pas morgen teruggebeld vanuit het ziekenhuis.

Ik zie verder geen bloed en slijm van achteren en geen koorts.

Herkennen jullie deze klachten? Kan dit een buikgriep zijn die pang aanhoudt?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)