Re: Banaan
Renilde > 11-09-2013, 15:17
Hallo Werkbij,
Ik eet bijna alles, inclusief champignons (die echter niet verteren, dus als je niet goed kauwt, vind je die gelijk weer terug in de WC-pot). Persoonlijk heb ik moeite met zeevruchten, behalve mosselen (gelukkig, want ik ben gek op mosselen), en ik heb uit ervaring geleerd dat groenten die veel water bevatten zoals spinazie best ingedikt worden door er enkele gekookte aardappels bij te eten.
Nootjes zijn inderdaad moeilijk : ook hier is het belangrijk om heel goed te kauwen, want de stukjes komen er net zo uit als je ze doorgeslikt hebt - het kan erg onaangenaam zijn wanneer de stukjes langs je sluitspier "krassen" ...
Tja inderdaad vind je in de pot wel verrassende dingen, na de Chinees kunnen dat lange slierten sojascheuten zijn, of een latje bamboescheut ... Dan denk ik alweer dat ik beter zou moeten kauwen, maar ik ben nu eenmaal een snelle eter en ik vergeet de tijd te nemen om te kauwen ...
Wat mijn pouch erg op prijs stelt : bananen, rijst, aardappelen, sperzieboontjes, pasta met tomatensaus, soep vooral de dikkere op basis van erwten of peulvruchten, gekookte groenten in het algemeen (worteltjes, venkel, broccoli), fruit kan ik eigenlijk alles eten ook erg waterrrijke dingen zoals meloen.
Ik eet nooit pop corn, dus ik zou het niet weten.
Wat helemaal niet meer kan is pikant, want dan staat mijn hele uitlaat in brand !
Liefs,
Renilde