Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Twee vraagjes rondom sudocreme
Hallo allemaal,

Ik gebruik al een hele lange tijd sudocreme tegen de bijtende ontlasting.
Dit gebruik ik lang niet elke dag, maar het wil weleens voorkomen dat de huid rondom mijn anus opengaat en ik dus wat lichtrood bloed aantref op het toiletpapier met het afvegen. Dit prikt dan natuurlijk behoorlijk, gezien de ontlasting er dan langs loopt en dan gebruik ik sudocreme. Meestal is dit gelukkig wel snel verholpen. Heeft iemand hier ervaring met het opengaan van de huid en dat prikken?

De andere vraag die ik heb heeft indirect met sudocreme te maken.
De wc die wij thuis hebben is namelijk zo'n wc dat de ontlasting direct in het water valt, niet dat er nog zo'n tussenplateau zit...hoop dat ik dat een beetje duidelijk uitleg.
Als ik naar de wc ga, dan voel ik dat mijn ontlasting gewoon mooi gevormd en stevig is, maar dan kijk ik naar het water en dan zit er een hele witte/grijsachtige kleur tussen. Zou dit de sudocreme zijn die via de ontlasting meegaat het water van de wc in en dat het daar dan als het ware verspreidt?
Als het slijm zou zijn, dan moet ten eerste de ontlasting veel meer prikken bij mij in de pouch (weet ik uit ervaring) en dan is hetgeen wat je na afvegen op papier aantreft ook meer geel. Plus dat je in het water van de wc dan ook echt "schuim" ziet.
Ben benieuwd of jullie ook zo'n ervaring hebben en of dat dan ook met sudocreme te maken heeft. Alvast bedankt!
Reply
Ik gebruik ook sudocreme, inderdaad de diarree kan behoorlijk bijten en binnen no time zorgen voor een kapotte huid, ik smeer niet preventief maar gelijk zodra ik last merk en dan is het ook zo over... maar als ik het niet doe en het bijt verder kapot kan ik soms niet lopen van de pijn omdat het dan zo kapot is.
Nu tijdens mijn zwangerschap vlieg ik erdoor want regelmatig als 1 van de guppies tegen de pouch trapt of iets dan lek ik.

Als ik slijm heb heb ik inderdaad ook vaak gelige drab en met afvegen glibber zooi, schuim heb ik alleen als ik waterdun ben en dan het laatste beetje zeg maar. In princiepe smeer je sudocreme dun erop dus zou je geen effect zien met de ontlasting (ik niet iig)... wel met het afvegen want dan mengt het een beetje.
Reply
Hallo, ik lees bij verschillende mensen over huidproblemen. Ik heb meteen vanaf het begin een Daewon Bidet aangeschaft en heb nooit huidproblemen gehad en gebruik geen sudocreme of andere crème. Buitenshuis gebruik ik zonodig babydoekjes, maar thuis altijd de bidet-wc bril. Kostte zo'n 400 euro maar is het zeker waard. Ik kan het iedereen aanbevelen. Ps mijn huisgenoten zonder pouch vinden het ook heel prettig.
Reply
zal voor mij weinig uitmaken helaas want zelfs als ik ga staan lekt er vaak nog sap uit ookal komt er dan zittend niets... zeker nu het ontstoken is dus tis altijd hoop veeg werk
Reply
Heb wel vaker begrepen dat zo'n wc bril ideaal is voor pouchdragers. Het is idd een flink bedrag, maar ik vraag me af dit dan ook vergoed word of dat je dit uit eigen portemonnee moet betalen (zal wel het 2de zijnWink) Ik zou het er wel voor over hebben alleen heb ik zelf een stoma met een pouch die buiten gebruik is, dus voor mij is dit niet noodzakelijk
Reply
400 euro is een best bedrag. Waarom niet een paar plastic flesjes met water in je wc? Op z'n Indisch? Daarna droogdeppen met schoonmaakwatten. Het deppen schuurt niet en je sudo blijft.
Zo kan je ook een flesje meenemen naar waar je ook maar heen gaat. Je handen na afloop wassen en schoon ben je weer.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)