Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verstopping / afsluiting Pouch
Hi, Vorige week weer eens paar dagen in ziekenhuis voor verstopping van de dunne darm / Pouch. Na een dagje dat m'n buik steeds heviger pijn vertoonde, volgde een nacht dat ik niet kon liggen van de pijn. Ook in de nacht plotseling misselijk en flink overgegeven, waar komt het allemaal vandaan, zoveel....  Volgende ochtend direct Ongevallen afdeling gebeld van m'n ziekenhuis. Om 8.00 uur was ik binnen, waarna direct infuus met pijnbestrijding en een maagsonde werd aangebracht. tijdens dit allemaal weer flink overgegeven. Binnen een uur was de pijn behoorlijk afgenomen, wat een verademing op zich.... Ook niet meer misselijk door de maagsonde. In die tussentijd was ok al een MDL-arts op de hoogte gebracht en een kijkje kwam nemen. Een Echo liet zien dat van een afsluiting sprake was, maar verder ook niet precies. Van Ongevallen werd ik verhuisd naar Acute opname, hier alles weer aangesloten voor verdere behandeling, Na een paar uur kreeg ik een drankje (Klysma) wat hopelijk de afsluiting zou gaan oplossen. Later kreeg ik ook een soort ontluchtings klysma, deze dient om de lucht in Pouch te kunnen laten ontsnappen. En dit alles bij elkaar ging na een paar uur, in de middag, werken. Op het toilet kwam na wat vocht, een soort propje naar buiten en daarna liep de Pouch weer als vanouds.....
Voor de zekerheid moest ik van de MDL-arts de nacht doorbrengen in het ziekenhuis. Ook s'nachts moest m'n bed nog een keer verschoond. De volgende dag mocht werd de maagsonde dicht geknepen en mocht ik voorzichtig beginnen met wat te eten, hierbij moest de misselijkheid wegblijven. Dit ging goed, waarna ook het infuus werd gestopt. Na een aantal uren werd alles echt verwijderd en ging ik in de middag naar huis. Een beetje onwennig nog, een aantal dagen onzekerheid, met nog licht pijn in de buik ben ik weer de oude, op 3 kg gewichtsverlies na.
De oorzaak is altijd moeilijk te bepalen volgens de artsen. Een mogelijkheid is dat ik met die hoge temperatuur een aantal dagen toch te weinig heb gedronken of iets verkeerd heb gegeten... Ik hou het op te weinig gedronken..
Aan de MDL-arts vroeg ik of het meer voor komt, en zij beaamde dat het nog wel eens gebeurd. Het kan door Littekenweefsel, wat onvermijdelijk is na een operatie. Ik heb dit ook kort na de operatie gehad, maar daarna ruim 8 jaar geen problemen.
Heel verhaal, maar een waarschuwing voor Pouch-dragers, drink echt voldoende en voortdurend !!
Ben nu een weekje thuis en drink nu echt meer dan voorheen, maar ik merk dat er minder druk op de Pouch hoef te zetten op het toilet. Groetjes, Martien
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)