Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bijna niet werkende darmspieren en spastische bekkenbodem
Veertje: Ik zie idd ook dat je je verhaal in meerdere topics hebt geplaatst. Om een beter overzicht op het forum te houden kun je het beste je verhaal in je eigen topic in het wie is wie gedeelte zettenSmile
Reply
Jouw verhaal is identiek aan mijn geschiedenis. Twee jaar geleden werd al geopperd dat een stoma/pouch de enige oplossing zou zijn. Omdat ik toen net een nieuwe vriend had, wilde ik dat niet en heb ik nog lang doorgesukkeld waarbij het steeds erger werd. Steeds meer laxemiddelen met steeds minder resultaat. Ik kon alleen nog staan of liggen (recht zijn dus), mijn kleren aantrekken was al zo pijnlijk .... Uiteindelijk in shock door teveel laxeermiddelen in het ziekenhuis terecht gekomen.

Het goede nieuws is dat ik een oplossing heb zonder operatie en zonder pouch!
Dr Smout van het AMC behandelt me als patient met een spierziekte.
Immers, een darm is een spier!
Hij heeft me een cocktail voorgeschreven aan medicijnen die samen het gewenste resultaat geven. De cocktail bestaat uit magnesiumoxide (3*4 per dag), 2 bisacodyl - dit zijn hoeveelheden laxeermiddelen die op zich absoluut geen resultaat hadden bij mij - en, het belangrijkste denk ik: 4 *1 mestinon (10 mg) per dag. Dit laatste is een medicijn tegen spierziekten.
Het resultaat is dat ik elke dag naar de wc kan.
Dit gun ik iedereen. Wil je meer weten, dan hoor ik het wel.
Reply
Hoi Janneke,

Wat fijn dat dit voor jou heeft geholpen, ik hoop dat deze cocktail je nog lang van je klachten zal afhouden !! Ik heb soortgelijke medicijnen geslikt, ook magnesium en bisacodyl en in een van mn 6 ziekenhuisopnames ook een middel wat op de spieren werkt, maar bij mij heeft dat geen effect gehad............ik ben ook 2.5 maand te vroeg geboren, en waarschijlijk zijn bij mij de darmspieren nooit volledig ontwikkeld, ook mijn pech is mn zwaar spastische bekkenbodem waardoor mn spieren alle kanten opgaan.......gelukkig heb ik nu een dubbelloops ileo die loopt als een trein, ik hoop dat dat heel lang zo mag blijven !!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)