Re: Indiana pouch (urinestoma)
Chantal > 19-12-2012, 20:01
Ik heb sinds april 2009 een indiana pouch.
Per dag drink ik ongeveer 1,5 l water buiten de eventuele koffie, thee en soep om.
In het begin kon ik nog geen uur overbruggen. Ik heb bijna 2 jaar met een darm lek rond gelopen, waarschijnlijk heeft dit aan die korte overbrugbare tijd bijgedragen.
Nu leeg ik om de 2,5 uur mijn indiana pouch, wat redelijk weinig ongelukjes op levert. Ook haal ik wel eens 4 uur. Sommige producten werken vocht afdrijvend (cola en een wortel is zo'n voorbeeld). Meestal werkt een warmbad ook vocht afdrijvend. Mijn indiana pouch was tijdens de operatie op 500 ml lek vrij afgetest. Ik heb een horloge met 7 instelbare alarmtijden (tril of/en geluid).
Om de nacht door te komen, drink ik later op de dag niet veel meer. Om de 2 uur drink dus ongeveer een glas water. In het begin had ik ook wat problemen om de nacht door te komen. Moest in het begin 3 maal de wekker zetten. Heb een oplossing gezocht in een plaswekker. Dit werkte deels maar was niet helemaal optimaal. Nu red ik me zonder plaswekker. De plas wekker had een strook, welke ik onder een mestopore pleister bevestigde (strook tussen gel en gaas om huid problemen te voorkomen, ook metalen drukker met plakband bedekken). Het zendertje is met drukkertjes op die strook geklikt. Met een strak hemd bleef dit aardig zitten, mits de strook lengte verkort werd, zodat de zender net boven de mestoporepleister zit.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, Ruud