RE: Jeuk
Mirjam > 28-05-2018, 14:22
Opgesomd mij tips:
1,Weleda Babybillencreme
2, Urine therapie ;-) een watje met je ochtendurine aanbrengen
3, Een beetje bio honing aanbrengen
4,Natracare inlegkruisjes voorkomen van de vlekken
5,Veel gekookte bladgroente (spinazie enzo) eten( ...lijkt voor mij de meest fijne poep te geven)
6,natuurlijke maagzuurremmers opzoeken op internet. Hoe minder zuur je poep hoe beter.
Hoi, bij mij heeft Weleda-Billenbalsem altijd enorm verlichting gegeven.Ik gebruik t vooral snachts maar momenteel na elk bezoek. Nadeel is dat t wit afgeeft, ivm de zink, maar ik draag sowieso (standaard) dunne inlegkruisjes van Natracare (bio katoen droogt de huid niet uit en irriteert minder) . Ik ben gevoelig voor eczeem en Sudocreme heeft olien die dat kunnen activeren. T liefst smeer ik iets erop dat je in principe kan eten. Mijn pouch is direct op de anus gehecht. Heb daardoor ook vaker wat incontinentie en jeuk bij de naad..Ik smeer de creme dus naar binnen...Maar, liever dan iets wat de darmwand zonder problemen mag opnemen. Dus ik wil dan niet parrafine of linoleen achtige olien gebruiken...dat is niet zo heel gezond en irriteert soms juist in mij beleving. Ik weet dat weleda billencreme erg duur is (wel 2 eu per tube goedkoper in duitsland).
Ik laat t onder hulpmiddelen afschrijven van de belasting. Samen met de bio maandverbandjes die ik snachts gebruik. Natracare is een van de weinige die mn huid niet laat broeien en jeuken. Verder heb ik ook wel eens dat ik wat ochtendurine opvang en op een watje die en even op de anus laat zitten..beetje naar binnen steken. Dat werkt ook zeer helend voor de huid! Of een beetje honing als ik kloofjes heb. Maar dat prikt eerst even erger, daarna geneest t. Ik zal in een ander topic de problematiek delen waar ik nu mee te maken heb.
Ik heb namelijk de pouchvariant van aambeitjes,...waardoor ik jeuk heb op de naad. \Wat ook met mijn S-Pouch te maken heeft.Dat is een jeuk die iets minder makkelijk te verhelpen is.