Ik heb last van rode uitslag met vochtverlies op de huid rond de aars. Jeuk heb ik ook. Ik smeer zinkoxidezalf op de uitslag afgedekt met compressen, de jeuk stopt hiermee maar de uitslag mindert niet. Heeft iemand een andere oplossing? Spoelen met water is een optie maar niet haalbaar op het werk.
Maar misschien heb je iets van eczeem ofzo? Anders zou ik eens langs de huisarts gaan om het te laten bekijken! Succes ermee.
Groetjes Vivian
Renilde > 26-05-2008, 14:38
Hallo,
Een tijdje geleden had ik ook zware uitslag, en de zinkoxide-zalf maakte het alleen maar erger (de oorzaak was erge diarree ten gevolge van pouchitis) Dus heb ik een paar weken een cortisone-zalf moeten gebruiken om het zaakje op te lossen... Wel even aan je arts vragen hoor !!
Liefs,
Renilde
Mirjam > 27-05-2008, 07:54
Hoi Anita.
Misschien kan je wat spoelen met een Budon als je op je werk bent?
Of natte watten meenemen...
Bij de natuurwinkel hebben ze ook natuurlijke baby billen doekjes.
En dan probeer ik altijd zoveel mogelijk te deppen ipv wrijven.
Verder zou ik ook even opletten hoe de zuurtegraad is van je ontlasting.
Hoe minder zuur hoe beter je de huid spaart. Misschien door je voeding te veranderen of Questran te nemen.
ik hoop dat je snel van de klachten af bent.
En proberen niet te krabben...vind ik zelf vaak erg moeilijk...maar is wel belangrijk.
coby > 23-10-2010, 19:57
Hi Anita, Ik had het ook en heb toen een zalf gekregen van mijn chirurg,Dr. Slors, van het AMC. Hij heeft deze zalf in samenwerking met een dermotoloog ontwikkeld en hij helpt heel goed. Misschien ook wat voor jou?
Chantal > 24-10-2010, 16:17
IK weet alleen niet of die zalf nog gemaakt word aangezien Dr Slors dit jaar overleden is? Misschien dat iemand anders dit wellicht heeft overgenomen?